Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Omgang 2 en 7

  • Melkboer

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar iemand die me meer kan vertellen over de relatie tussen de gever, type 2 en type 7 de levensgenieter. Ik heb op mijn werk enkele tweeën en ik vind het erg moeilijk om datgene wat ik nodig heb aan ze te vragen omdat ik gelijk het gevoel heb dat ze alles neergooien en al hun aandacht op mijn vraag richten. Dat is nou net niet de bedoeling. Iemand ervaring hiermee?

    Groet,

    Henk

  • Co

    2-en geven graag, maar niet altijd vanuit dezelfde drijfveer, vandaar dat je duidelijk grenzen moet aangeven bij wat je van ze verwacht, ik hoop dat dit is wat je wilde weten, want je vraag was me niet helemaal duidelijk…..

    Je bent zelf een 7? Dat is natuurlijk erg belangrijk om te weten omdat iedere persoonlijkheid anders reageert op een ander….

  • Melkboer

    Hoi Co,

    Ik ben inderdaad een zeven. Ik merk dat tweeen geneigd zijn zich geheel op mij te richten als ik ze iets vraag. Alleen al in hun hele lichaamshouding, draaien ze zich naar je toe. Als ik een kort antwoord gekregen heb, ben ik tevreden. Tegelijkertijd ben ik op dat moment in hun aandacht en is het moeilijk me daarvan los te maken. Meestal met de opmerking van ‘bedankt, daar kan ik wat mee, ik ga gelijk aan de slag’, moet ik het contact verbreken. Anders blijven ze zich op je richten en dan voel ik me soort van gevangen.

    Wel, hoop dat het duidelijk is. Misschien moet ik inderdaad nog explicieter zijn in wat ik van hen nodig heb, en wat niet.

    Melkboer

  • Hans Pluijms

    Beste mekboer….( wat een naam trouwens)

    2 en zijn vooral gebaat met duidelijkheid, vertel hen dat je hun moeite zeer waardeert maar dat je het nu nog alleen aan kunt. Met name de waardering zijn ze gevoelig voor, maar vertel hen dat ze eerst eens moeten kijken naar hun eigen behoeften.Laat hen merken dat je hen graag mag, niet vanwege het feit dat ze alles voor je over hebben maar gewoon vanwege de persoon die ze zijn

    Als rechtgeaarde 7 bemerk ik dat deze hiouding vaak goed werkt,

    succes,

    Hans

  • Xing Fu