Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

literatuurtip

  • Saskia van der Weide

    Onlangs kreeg ik een boekje cadeau, waarvan ik de titel graag meedeel aan mogelijke andere geïnteresseerden. Misschien kennen jullie het al, maar voor mij was het volkomen nieuw en ik ben enthousiast!

    De titel is "De kernkwaliteiten van het enneagram' en het is geschreven door Rita Weck en Daniel Offman (Kernconsult Bussum).

    Om dit beknopte werkje te begrijpen is het naar mijn mening wel noozakelijk dat je al het nodige weet van het enneagram. Tevens is het handig enige notie te hebben van het begrip ‘kernkwadranten/kernkwaliteiten’, uitgebreid besproken in het boek van D. Offman ('Bezieling en kwaliteit in organisaties').

  • melkboer

    Hoi Saskia,

    Ik was erg benieuwd waarom je zo enthousiast was over het boek van Daniel Ofman….. Kun je er iets meer over vertellen?

    Groet,

    Henk

  • Klara Korf

    Saskia

    in je literatuurtip noem je het ‘bedrijf’ Kernconsult te Bussum. Nu vernam ik via,via dat iemand daar training volgt en ben eigenlijk uit hoofde van mijn HRM-rol binnen PinkRoccade op zoek naar wat meer informatie. Op het internet kan ik ze niet vinden. Weet jij een adres of zo?

    Groeten

    Klara Korf

  • Saskia van der Weide

    Hoi Klara,

    Ik heb ‘t ook slechts van horen zeggen hoor. Maar in de periode ’97-

    '99 hoorde ik van een (inmiddels ex-)vriendje dat hij bij Kern

    Konsult een training ‘kernkwadranten’ had gevolgd. Toen ik hem over

    het enneagram vertelde, had hij zoiets van: hé, dat heeft wel wat weg van het werken met kernkwadranten, met name waar het enneagram spreekt van'valkuilen' en ‘uitdagingen’ (door iedere ennea-auteur weer d.m.v.andere woorden uitgedrukt).

    Eertijds heb ik over Kern Konsult ook in de pers iets opmerkelijks gelezen i.v.m. de betrokkenheid van de medewerkers bij het financiële reilen en zeilen. Ik weet dat ik toen vond dat men heel innovatief was en origineel in gedachtengang. Dus 't kan voor jou uit hoofde van je functie wel eens de moeite zijn om contact te hebben met deze lui.

    Ik wens je veel succes!

    Adres en tel. nr. (uit CD-foongids): Kern Konsult BV Organisatie Ontwikkeling, Beerensteinerlaan 24, 1406 NS Bussum, tel.: 035-6935445.

    Hartelijk, Saskia

  • Henk (webmaster enneagram)

    Beste Klara,

    Kern Konsult biedt open -inschrijving trainingen aan over het enneagram en kernkwaliteiten. Deze cursus richt zich op de rol die kernkwaliteiten spelen binnen het Enneagram.

    Als je op zoek bent naar bureau's die enneagramtrainingen in-company aanbieden, ingebed in professionaliseringstrajecten of modules ervan dan kan ik wijzen op verschillende bureau's als: Hannah Nathans Adviesbureau te Zeist, van Kempen Impuls te Amersfoort, ORG-ID te Leiden (waar ikzelf werkzaam ben), Oscar David te Amsterdam en Post & Partners te Milsbeek. Bovenstaande organisaties werken in tegen stelling tot bijv. Kern Konsult, met gecertificeerde Enneagram Teachers (CET) binnen de traditie van Helen Palmer, in professionaliseringstrajecten en teambuilding. Zij werken ook met de kernkwadranten.

    Alle verwijzingen naar deze organisaties zijn te vinden op de enneagram.startpagina.nl

    Met vriendelijke groet,

    Henk J. Eggink