Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Waar zijn de 3, 6 en de negen en andere vragen...

  • Henk (webmaster enneagram

    Hallo,

    Uit de reacties van de afgelopen tijd, komen een aantal typen regelmatig terug. Wat ik nog niet heb gezien zijn mensen van type 3, 6 en 9. Komen die mogelijk niet langs dit prikbord, of heeft tot nu toe geen van hen een reactie willen, durven of kunnen geven?

    Verder mogen andere typen natuurlijk ook blijven reageren. Ik heb er zelf erg veel lol in. Bijvoorbeeld ben ik benieuwd wie welke literatuur aanraadt. Saskia raadde Ofman's boekje over de verbinding tussen kernkwaliteiten en het enneagram aan. Wie heeft er nog meer een aanrader?

    Groet,

    Henk

  • Maikel

    Hoi,

    Nou hier spreekt dus een 9, ik ben over het algemeen rustig en verlegen, en alle aspecten van de 9 herken ik in mezelf.

    Ook neig ik heel veel richting 3, probeer vaak de beste te zijn, al lukt dit meestal niet (soms wel).

    Dus Henk, bij deze een reactie van een 9 en een 3 in één. Ze bestaan wel degelijk en de meeste van mijn vrienden zijn ook negens (waarschijnlijk toeval)

  • Henk (webmaster enneagram)

    Hoi Maikel,

    Fijn om te zien dat er meer verschillende typen op het prikbord langskomen.

    Groet,

    Henk