Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Kernkwaliteiten Van Het Enneagram door Bike Medial

  • Frans Kragten

    Deze uitgever geeft een cd-rom uit van bijna ? 500,00!!

    Heeft iemand reeds ervaring met dit product?

    Naam van dit product is Kernkwaliteiten Van Het Enneagram

    Type : Andere

    Uitgever : SCRIPTUM BOOKS

    Verschijningsdatum : 05/02/2001

    ISBN : 9076382050

    Verkrijgbaar bij Proxis, prijs: 479.2 NLG

  • Henk (webmaster enneagram)

    Ha Frans,

    Ik heb de CD-Rom een keer mogen ‘bewonderen’. Zelf vind ik de kosten absurd hoog voor dit produkt. Ik was niet zo kapot van het boekje wat Ofman geschreven heeft. Wat me van de CD-ROM bij staat is dat ze een redelijk strak stramien gebruiken om een soort persoonlijk ontwikkelplan te maken, waarmee je dus de uniekheid van ieder individu tekort doet. Datzelfde gold ook bij de kernkwadranten CD-Rom, waar je kon kiezen uit een beperkt aantal kernkwaliteiten.

    Een andere kritiek die ik heb is dat ze erg kiezen voor de stereotypering van de typen. Een acteur speelt alle typen in korte filmpjes op een overdreven manier, waarmee het enneagram verwordt tot wat het juist niet moet zijn, een hokje om iemand in te stoppen. Ik geloof ook dat ze paar vragenlijsten op de CD-rom hadden staan, waarmee je je moest kunnen bepalen. Ikzelf geloof niet erg in vragenlijsten ook omdat in mijn ervaring veel mensen zich juist daarmee in een hokje geplaatst voelen, maar ook omdat vragenlijsten niet naar motivatie vraagt, maar naar gedrag.

    Wat mij betreft kun je die 500,– beter investeren in een paar boeken en een coachingsgesprek over je persoonlijke ontwikkeling.

    Groet,

    Henk

  • Frans Kragten

    Henk,

    Bedankt voor je reactie! Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden. Helaas wordt dit discussiebord veel te weinig gebruikt. Ik kijk eigenlijk elke dag wel even of er iets nieuws staat. Er zijn toch meer enneagram-geintresseerden dan die paar die er momenteel af en toe iets op zetten.

    Mijn complimenten trouwens voor je leuke en snelle reacties altijd. Train en coach je zelf ook? En zo ja, via welk bedrijf?

    Ik zou jou graag persoonlijk willen ontmoeten en met je van gedachte wisselen over een aantal zaken. Zoals je waarschijnlijk wel weet uit eerdere stukjes van mij ben ik zelf ook dagelijks bezig met het enneagram (jobselection).

    Wie weet kunnen wij zakelijk ook iets voor elkaar betekenen. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw druide-achtergrond.

    Met vriendelijke groet,

    Frans Kragten