Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

OPROEP Enneagram en Kinderen

  • Frank Post

    OPROEP !!

    Samen met David Daniels ben ik bezig een onderzoek op te zetten naar het Enneagram en Kinderen. We willen graag in kontakt komen met ouders die het Enneagram goed kennen (liefst gecertificeerd zijn).

    Het onderzoek bestaat uit een schriftelijke vragenlijst en een persoonlijk interview. Op deze wijze willen we informatie verzamelen over hoe ouders met de diverse types kinderen omgaan. Welke interventies werken wel/niet ? Veranderen kinderen van type ? Wat zijn hun typische gewoonten; hoe ontspannen ze zich; etc. . Uiteindelijk zullen de resultaten gepubliceerd worden.

    Tijdens de EPTP in Zeist hebben we voor het eerst kenbaar gemaakt dat we dit onderzoek gaan doen. Daar hebben zich al enkele ouders aangemeld. Wil je ook je ervaringen delen stuur dan een email naar fpost@post-partners.com . Na de zomer wordt er contact met je opgenomen.

    Vast bedankt !!

  • Frans Kragten

    Beste Frank,

    Graag werk ik mee aan dit onderzoek. Ik werk reeds jaren dagelijks met het enneagram, gecertificeerd ben ik niet maar heb ( bescheidenheid siert de 7 ) hoogswaarschijnlijk voldoende knowhow om mee te doen.

    Voor jouw info: Ik heb 3 kinderen van 3, 6 en 8. Ik zie bij mijn dochter van 3 duidelijke 8 kenmerken momenteel, bij mijn zoon van 6 waarschijnlijk veel 9 invloed maar de laatste tijd ook veel 8 en bij mijn zoon van 8 duidelijk een 6.

    Ik hoor graag van je!

    Frans Kragten

  • jan

    Frank,

    Ik wil best bij dit onderzoek betrokken worden

    Ik ben zelf een cfb 6 met invloed aan beide vleugels, mijn vrouw een 2 W1

    Ik heb drie kinderen, oudste Bijna 19, een duidelijke 5

    Middelste bijna 16, avonturier pursang, een 7

    Jongste 12, een duidelijke 2

    mvgr Jan

  • Frank Post

    Hoi Jan,

    Dank voor je aanbod. Ben net terug uit de US (oa Enneagram congres). Is je email adres —.kemira.com of kan ik je op een andere manier bereiken ?

    groet,

    Frank Post

  • Frank Post

    Hoi Frans,

    Dank voor je interesse ! Ik ben net weer terug uit het buitenland en zal je contacten binnen enkele weken.

    groet,

    Frank Post

  • Sheila Roos

    Beste Frank Post,

    Het lijkt me zeer leuk om aan jullie onderzoek mee te doen. Ik ben ongeveer 6 jaar zeer intensief bezig met het enneagram en heb in 2000 het certificaat voor enneagram integratie kunde coach gehaald bij Willem-Jan van de Wetering. In die zin heb ik voldoende kennis over het enneagram.

    Ons gezin bestaat uit 6 personen waarvan 4 kinderen. Twee meisjes en twee jongens.

    De enneagramstructuur is als volgt:

    Mijn man is een 7,

    Ik zelf ben een 4,

    Onze oudste dochter ( 12jaar ) is een 9 ( zij is overigens lichamelijk gehandicapt en is rolstoelafhankelijk),

    Dan komen onze tweelingzoons (11jaar) een 1 en een 4,

    en als laatste onze jongste dochter (bijna 9 jaar) zij is een 8.

    Ik hoop van harte aan jullie onderzoek mee te kunnen doen en zie een bericht van jullie kant met spanning tegemoet.

    Met vriendelijke groeten Sheila Roos

    Frank Post schreef:

    >

    > OPROEP !!

    >

    > Samen met David Daniels ben ik bezig een onderzoek op te

    > zetten naar het Enneagram en Kinderen. We willen graag in

    > kontakt komen met ouders die het Enneagram goed kennen

    > (liefst gecertificeerd zijn).

    >

    > Het onderzoek bestaat uit een schriftelijke vragenlijst en

    > een persoonlijk interview. Op deze wijze willen we informatie

    > verzamelen over hoe ouders met de diverse types kinderen

    > omgaan. Welke interventies werken wel/niet ? Veranderen

    > kinderen van type ? Wat zijn hun typische gewoonten; hoe

    > ontspannen ze zich; etc. . Uiteindelijk zullen de resultaten

    > gepubliceerd worden.

    >

    > Tijdens de EPTP in Zeist hebben we voor het eerst kenbaar

    > gemaakt dat we dit onderzoek gaan doen. Daar hebben zich al

    > enkele ouders aangemeld. Wil je ook je ervaringen delen stuur

    > dan een email naar fpost@post-partners.com . Na de zomer

    > wordt er contact met je opgenomen.

    >

    > Vast bedankt !!

  • Geert Klein Bruinink

    Dag Frank,

    Het lijkt mij leuk om mee te werken aan het onderzoek.

    Zelf vertoon ik de meeste trekken van een 9 met een 1 vleugel. Mijn vrouw kenmerkt zich het meest als een 4. Mijn dochter Eva van drie jaar laat regelmatig 8 trekjes zien, terwijl mijn zoon Tobias van een jaar zich makkelijk aanpast en ik er veel van mezelf in terug herken.

    Ik hoor het wel als ik je van dienst kan zijn.

    Met vriendelijke groet

    Geert Klein Bruinink

  • Marijke De Rijcke

    Hallo,

    Ik ben zo ongeveer 7 jaar te laat voor jullie oproep. Maar ik was op zoek naar informatie over het enneagram en kinderen en zo kwam ik hier op deze site terecht.

    Ik volg een NLP-cursus bij Joost van der Leij in Amsterdam en daar zit ook het enneagram in. Nu ben ik gebeten door deze microbe en intrigeert het me mateloos. Zelf ben ik type 9 maar vind het moeilijk om mijn zoontje van 9 jaar zijn type te bepalen omdat de informatie die ik heb toch vooral op volwassen is gericht.

    Kunnen jullie mij aan verdere informatie helpen hoe ik het type van mijn zoontje kan bepalen want ik ben er rotsvast van overtuigd dat dit een geweldig voordeel is in het omgaan en de communicatie naar hem toe (en naar iedereen tout court).

    Alvast bedankt voor de moeite,

    Marijke De Rijcke

    0473/43 91 82

  • Clemens

    Dag Marijke,

    Ik weet nog niet welk type ik echt heb, maar ik volg nu een opleiding toto EIK coach bij andromeda en ga daar gauw achter komen. Voor mijn dochter heb ik het boekje Enneatiener van Sylvia Roosendaal gekocht. Dat is een leuk boekje over verschillende kleuren brillen (types) wat de kinderen zelf kunnen lezen en zich kunnen herkennen in een van de brillen (type). Een prima manier om met je kind te spreken over het enneagram.

    Succes en groet van Clemens Albrecht

  • Simone Hanste

    Beste Frank,

    Ik zie dat je oproep dateert uit 2002. Kun je me informeren over de vorderingen die je hebt gemaakt met je onderzoek. Ik vind ‘t zeer interessante materie om mee te werken en volg momenteel de opleiding enneagramcoach bij Corael in De Bilt. Ben zelf een type 6 Loyalist en mijn man is een type 7 Levensgenieter. In de toekomst wil ik met kinderen gaan werken in de begeleiding en ook om die reden ben ik benieuwd naar de resultaten van jullie onderzoek. Ik heb zelf twee kids, een dochter van 8 jaar (heb sterk het gevoel dat ’t ook een type 6 is) en een zoon van 6 jaar (waar ik toch heel sterk weer de dingen van zijn vader terug zie).

    Ik verneem graag je reactie.

    Hartelijke groeten,

    Simone Hansté