Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Enneagram en Homeopathie

  • René Dockx

    Ik ben op zoek naar info die de link legt tussen Enneagram en homeopatische remedies.

    Als Arts met 20 jaar praktijk ivm Klassieke Homeopathie wil ik me graag verdiepen in de verbanden Enneagram/Homeopathie.

    Kan iemand mij hierbij helpen?

    Alvast bedankt!

    Ps. Welk is voor jullie “het beste boek” over 't Enneagram?

    René

  • Hans

    Een boek waar ik persoonlijk veel profijt van heb ondervonden

    Het Enneagran, de weg naar verandering.

    van Willem Jan van de Wetering.

    Met vr. groet

    Hans

  • Menno Dijkstra

    Hallo Rene,

    Een heel interessant studieobject. Allereerst je vraag: het boek van Riso en Hudson, Enneagram Basisboek, biedt van alle typen zeer uitgebreide beschrijvingen plus van elk type ook een heel scala van gezondheidsniveaus, van zeer ernstige pathologie tot kerngezond.

    Het lijkt me lastig om vanuit de Enneagram-typologie tot een homeopatische keuze te komen. M.i. is het te kort door de bocht om een aantal symptomen in Radar te stoppen en de conclusies te vertalen naar een homeopatische prescriptie.Wel lijkt het Enneagram een goede invalshoek te kunnen zijn voor cases waar je geen opening kunt vinden. En als je met het Enneagram de essentie kunt pakken, ben je natuurlijk een heel eind in de goede richting voor je middelkeuze.

    Hier ook nog een link:

    http://www.homeoint.org/articles/schmitt/enneagramme.htm

    Is Frans, dus waarschijnlijk voor een Belg geen groot probleem.

    Veel succes met je onderzoek

    Met vriendelijke groet,

    Menno Dijkstra

  • Jan Willem Bruekelman

    Deze e-mail wisseling is uit 2004. We leven nu in 2010.

    Ik volg de opleiding voor klassieke hoemopathie (klas 4) in Amersfoort en werd ook geboeid door het enneagram.

    Ik ben ook erg benieuwd welk resultaat de studie heeft opgeleverd.

    Jan Willem Breukelman