Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Nieuw Enneagram boek

  • Frank Post

    Hallo allemaal,

    Met trots kan ik melden dat vorige week mijn boek Typisch Opvoeden, het enneagram voor ouders en kinderen, verschenen is. Je vindt het in de meeste boekhandels en op het internet. Ook besteedt de Enneagram Stichting Nederland er aandacht aan op haar website. Het boek is uitgegeven door Servire.

    Het boek is gebaseerd op een onderzoek onder gecertificeerde enneagram-professionals in binnen- en buitenland die hun ervaringen als opvoeder met me gedeeld hebben. Tips worden gegeven om je als opvoeder bewust te worden van wat je met je type bij je kinderen teweeg brengt. Daarnaast wordt van ieder type kind beschreven hoe je ze kunt helpen meer in balans op te groeien.

    Als er voldoende interesse is overweeg ik, via de ESN, enkele workshops te organiseren voor ouders rond het onderwerp opvoeden met het enneagram.

    Ik ben benieuwd of jullie hiervoor (en natuurlijk ook het boek) interese hebben.

    groet,

    Frank Post

  • Marloes

    Ik heb het al besteld, bij bol.com 19.90

  • Frank Post

    Ik ben benieuwd wat je er van vindt!

    groet,

    Frank

  • gera leeffers

    Dag,

    Ik hoorde van het verschijnen van uw boek van een collega en wat benieuwd. Via google makkelijk te vinden. Ik heb een opleiding Kinder- en Jeugd therapie gedaan en daarin stond het Enneagram volwassenen en kinderen o.a. op het lesprogramma. Het heeft mij zeer geboeid en ik wil mij er graag nog meer in verdiepen.

    Ik ben benieuwd naar uw boek en zou op de hoogte gehouden worden over workshops e.d.

    Veel sucees met alle plannen.

    Met vriendelijke groet,

    Gera.

  • Marlies van der Staay

    Goedemorgen,

    Na wat verder zoeken ben ik nu eindelijk het boek tegen gekomen over kinderen/opvoeding en enneagram. Ik heb het besteld! en ga me er dan snel in verdiepen.

    Een dringende vraag van me :

    Bestaat er een ennea opleiding/cursus die hier beter bij aansluit dan elke willekeurige?Ik ben zelf leerkracht;daarnaast een trainopleiding van een jaar gevolgd en een coachopleiding van twee jaar gevolgd. Ondertussen heb ik me al behoorlijk verdiept in het enneagram. Heel graag zou ik over het enneagram leren hoe je typering gesprekken kan houden etc.

    Ik woon in regio Den Bosch en wil ook wel reizen voor een goede opleider.

    Het zou fijn zijn als U mij verder kan helpen.

    vriendelijke groeten Marlies van der Staay

  • Ellen Steffens

    Ha Marlies,

    Ik heb een zeer bizarre dag vandaag! Vanmorgen werd ik gebeld door een vriendin die ik al 7 jaar lang niet meer gesproken heb en waarover ik het gisteren toevallig met Feline heb!!! Vanmiddag moest ik in ene weer aan je denken (denk wel vaker aan je!!) en dacht meteen even googlen omdat ik geen adres of nummer meer van je heb. Ik had natuurlijk met Karel kunnen bellen maar leek me beter even zo; dan kun je zelf bepalen of je contact wilt.

    Door je briefje werd ik nog meer getriggerd!! Ik heb een eenagram-typering opleiding gedaan en werk er ook af en toe mee! Dus ik weet er wel het een en ander van. Kijk maar even op mijn website www.trainingcoachingadvies.nl . Hoe gaat het verder met je?/jullie?. Ik heb begrepen dat Eric weg is en je het weeer alleen moet doen! Nou ik dus ook! Marc is goddank de laan uit! Het kost me veel moeite om het hoofd boven water te houden maar dankzij de steun van mijn vader lukt dat! De crisis werkt ook voor geen meter mee. Maar dat zul jij ongetwijfeld ook wel merken als je ook als coach werkt?!? Nou denk er maar even over of je contact wilt want ik bel liever dan dat ik mail!! Liefs Ellen