Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Eneagram TEST gezocht!UITPRINTBAAR!

  • Mo

    Hallo!

    Ik ben op zoek naar een uitprintbare versie van een eneagram persoonlijkheidstest. Ik wil deze namenlijk graag in mijn klas uitdelen in de les en deze door de leerlingen laten maken en ashcteraf berekenen!

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen en zo'n test kan mailen! Maandag is mijn les al!!!

    Groeten!

    Mo

  • Henk J. Eggink (enneagram)

    Hallo Mo,

    Je kunt in enkele boeken een test vinden. Die kan je dan kopieren. Het boekje Het Ware Enneagram, van David Daniels, bevat een test (niet op basis van stellingen maar op basis van negen korte beschrijvingen. Het boekje van Joke Weijers (Enneagram in een Notedop) wat in de winkel 6 euro kost, heeft achterin wel een lijst met stellingen, waar je ja of nee op zegt.

    Online ken ik helaas geen test, die zo beschikbaar is. Als iemand hem wel weet, hoor ik het ook graag.

    Henk

    PS. Het is niet netjes om te schreeuwen in je post op het prikbord. Het overmatig gebruik van hoofdletters levert alleen maar irritatie op bij de prikbordbezoekers.

  • jan

    Je kan het boek “Team in jezelf” van Schaper kopen.

    Hierin staat de Nl versie van de Rheti 2.5.

    Mijns inziens de beste test op het gebied van het Enneagram.

    Mvgr..

  • Dirk

    Hallo Henk,

    Ik heb er een in excel. Deze rekent zelf het type uit. Natuurlijk kan deze ook uitgeprint worden en dan kun je handmatig de telling doen.

    Stuur me maar een mail als je geintresseerd bent.

    Groet

    Dirk

  • Jos

    Ha Dirk!

    Mooi dat ik weer eens kijk… Heb jaren geleden al gevraagd om een test die je kunt uitprinten en eventueel via de computer kunt laten uitrekenen. Nooit een reactie op gekregen. En nu lees ik jouw antwoord aan Mo. Ik wil, als het mag, graag jouw document gebruiken.

    Mo, mocht jij dit lezen, neem dan contact op. Ben heel, heel erg geïnteresseerd in de relatie tussen leerlingen, het enneagram-type, en het sociaal en leergedrag in de groep. (Lijkt me een leuke voor een doctoraalstudie…).

    vrgr. Jos

  • karin

    Hallo Dirk,

    Graag zou ik van jou die test in excel ontvangen. Is dat mogelijk??

    groeten

    Karin

  • Fred de Langen

    Goedemiddag Dirk

    Graag ontvang ik je excel bestand.

    m vr gr

    Fred de Langen

  • Merle

    Zou ik die ook kunnen krijgen

    Alvast bedankt

  • René Dockx

    Ik ook misschien?

    Bedankt!

    René

  • Rosette Braeken

    Hallo,

    Zou ik die test mogen doorgestuurd krijgen? Hartelijk dank.

    Rosette