Hoi Marieke,

Ik was de afgelopen jaren, net als jij op zoek naar reacties van vijven en ik gok dat ze er weinig zijn, omdat het eng is om te antwoorden. Vragen als: wat wil ze precies weten?, ben ik wel volledig?, hoe kan ik het proces van de vijf het beste omschrijven?, komen bij mij, als vijf, naar boven. Ik ga dan ook proberen om in één keer een mailtje naar jou te sturen zonder er te veel over na te denken. Kost me nu al erg veel moeite!!!

Ik herken alles in wat jij over jezelf beschrijft. Om zowel mijn positieve kanten, als mijn negatieve kanten te verbeteren, heb ik veel gehad aan meditatie en lichaamswerk gehad. Ik wist voorheen niet dat ik een lichaam had; alles gebeurde in mijn kop. Ook kon ik dimensies in emoties niet benoemen en niet voelen. Het hinderde mij dat ik van derden afhankelijk was om snel bij emoties te komen. Meditatie heeft me vrijer, voller en relaxter gemaakt. Het was wel supereng om er aan te beginnen, trouwens.

Oh ja, en nog een tip. Ga eens naar een panelavond van de vijven. Ik ervaarde hier de ultieme (h)erkenning van mijn eigen type.

Groetjes Saskia