Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

5

  • Jaap

    Ik ben me nu enige tijd aan het verdiepen in dit enneagramgedoe en ik vind het behoorlijk interessant.Wat me wel opvalt is dat enkele maanden geleden toen ik de test deed , ik een type 4 was ,ik was toen echter verliefd.Nu die verliefdheid over is en ik weer die test doe ben ik een type 5 geworden.Hebben daar meer mensen ervaring mee?

  • Jos

    Ha die Jaap!

    Interessante term; ‘enneagramgedoe’. Ik vind het erg 5. En ja, veel vijven hebben die ervaring. Jij hebt de test waarschijnlijk gedaan, zoals je al min of meer aangaf, vanuit het gevoel dat je op dat moment had; verliefdheid. Vaak lees je bij testen, dat je terug moet gaan naar de tijd, dat je rond de 21 jaar oud was. Na die leeftijd blijf je leven en leren, en je enneagramtype vervormt daardoor. Bovendien is de 4 één van de vleugels van de 5. Daarom dat je zo makkelijk lijkt over te stappen. Veel plezier met dat ‘gedoe’. Ik ben zelf een 5, en ik vind het ook een bijzonder rijk gegeven.

    Jos