Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

ennegram type 2

  • Sylvia

    Hallo allemaal.

    Ik heb verschillende testen gedaan en uit alle testen komt duidelijk een 2 naar voren.

    Eigenlijk had ik die vermoede al, want vele mensen vertellen mij dit ook.

    Oke, nu is het dus bevestigd…

    Maar nu, hoe ga ik hier mee om?

    Iemand een idee?

    groet,

    Sylvia

  • jan

    De vriendelijke 2, die anderen zo graag helpt, komt nauwelijks aan zichzelf toe.

    Een groot gevaar…Druk Druk…speciaal met een 3 vleugel…Burnt out ligt bij tweeen gevoelig..

    Denk meer aan jezelf 2.

  • Ron

    Hallo Sylvia,

    Misschien een wat late reactie maar op de eerste plaats accepteren dat het zo is. Niks mis met een 2 hoor.

  • Ron

    Hallo Sylvia,

    Een wat late reactie wellicht….maar wat dacht je van accepteren dat je een 2 bent. Niks mis met een hoor, of..?

    Ron

  • Merlijn

    Niets mis mee nee….totdat je werkloos raakt en in een uitkering met verplicht reintegratietraject komt.

    Dan wordt er een freelancer ingehuurd die er zijn hobby van maakt om voor elk type de blokkades te benadrukken.

    Ik moet toegeven dat dit erg inventief is: zo kun je van iedere klant altijd blokkades (lees:problemen) boven tafel krijgen, om vervolgens te zeggen dat de werkzoekende niet deugt als banen niet voorhanden zijn.

    Zo verdient een freelancer dus geld over de rug van de werkzoekende, en de werkzoekende is bij wet verplicht om mee te werken aan het “reintegratieplan” zoals dat wordt voorgelegd door de uitkerende instantie.

    Denk a.u.b. niet dat de werkzoekende een persoonlijkheidsstoornis heeft, want wat wil het geval: er is extra investering nodig om de werkzoekende aan het werk te krijgen - middels opleiding welteverstaan, anders blijven de kansen nihil. En dat geld is er niet, aangezien Den Haag besloten heeft bezuinigingen door te voeren.

    Dus huurt de uitkerende instantie een freelancer die een methodiek hanteert waarbij er altijd persoonlijke problemen gecreeerd kunnen worden ten aanzien van de werkzoekende.

    Of je nu type 1, 2, 4, 8, of ‘type 16’ bent, het maakt dus niets uit.

    Er zijn altijd blokkades en dus ligt het aan de werkzoekende.

    Overigens, geloof niet dat die freelancer een psycholoog is, want dat is hij niet.

    Het betreft iemand die gewoonweg zijn zakken vult door het enneagram te misbruiken voor het creeren van problematiek bij de werkzoekende.

    Scheelt de uitkerende instantie weer kosten en het geeft de werkzoekende tenminste het door moralisme gepredikte gevoel minderwaardig te zijn.

    Dat heet dan “reintegratie”…

    Vervolgens tekent de werkzoekende bezwaar aan bij de uitkerende instantie, en wat denkt u?! De uitkerende instantie wil de werkzoekende uit represaille dwingen in een traject van sociale activering, wat neerkomt op verplicht! vrijwilligerswerk onder toezicht! om vooral de controle over de werkzoekende niet te verliezen.

    De beargumentering hiervoor is niet meer dat er blokkades zijn, maar dat actuele kennis en ervaring ontbreken….nu ineens geldt dat argument wel.

    In het ene geval geldt het argument niet, omdat het extra investeringen zou kosten, maar als het sociale activeringstraject ingezet wordt ben je van de problematiek af en kun je dit argument dus wel hanteren.