Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

Op zoek naar andere Type 5 van het enneagram

  • Kaatje

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar andere mensen die zich herkennen in het type 5.

    en hierin misschien over willen discussieren of iets in die zin?

    ben wel verbaasd dat er zo weinig forums zijn over het enneagram!

  • Arjen

    Hoi Kaatje,

    Mijn persoonlijkheid is vrijwel zeker een 5. Ik heb er ook wel veel 4 eigenschappen in ontdekt, maar de 5 overheerst. Oftewel het denken i.p.v. het gevoel/emoties.

    Lijkt me interessant een discussie, ook ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

    Ik heb zelf ongeveer 2 maanden geleden lucht gekregen van het enneagram, en heb er een aantal boeken over gelezen.

    Ben nu bezig om te ontplooien hoe ik deze kennis ga gebruiken.

    Heb me in ieder geval al gerealiseerd dat ik meer contact met anderen wil hebben, en mezelf meer wil uiten.

    Lijkt me een goed begin hier :)

  • Kaatje

    Dag Arjen,

    Leuk je berichtje….

    Dus toch niet de enige 5 type so far! hahah

    Ja ik heb het ook zeer interesant gevonden om uit te vinden dat ik een type 5 ben met

    waarempel ook een grote 4 vleugel!

    Hoe ben je er eigenlijk op gekomen om meer over het enneagram te weten?

    Als het je leuk lijkt om verder te discussieren/mailen hierover

    mijn email : klopklop7@gmail.com

    groetjes,

    Kaatje

  • Patricia

    Hallo,ik ben ook op zoek naar andere type 5 van het enneagram.Heb verschillende boeken gelezen over het enneagram en ben wel zeker een type5. Wat mij vooral opvalt is dat ik moeilijk gelijkgestemde zielen vind.Op't moment ben ik alleen thuis met mijn hond ( ben grote dierenvriend, liever onder de dieren dan onder de mensen ) ver van de boze wereld .

    Hier kan ik echt genieten van de rust en kalmte zonder inmenging van anderen. Toch zou ik graag met andere 5-en willen

    comunniceren. Voel mij soms een dwaallichtje, een geest in het dagelijkse leven.

  • Kaatje

    Dag Patricia,

    Leuk om van je te horen :)

    Hoe je het beschrijft zo voel ik mij vaak ook hoor. Ben ook echt een ontzettende dieren liefhebber, en ben ook vaker liever onder de dieren dan de mensen omdat ik die soms zulke complexe wezens vind af en toe….

    Maar vertel eens wat meer over dat dwaal lichtje?

    als je het in wat meer privesfeer wilt vertellen let me know

    dan geef ik je even mijn email adres.

    groetjes

  • Verschueren Patricia

    Hallo Kaatje, met dat dwaallichtje bedoel ik dat ik mij nergens gesettled voel. Dat ik mij nergens compleet thuis voel. Ik ben dus nog aan't ronddwalen.(:D Van mij mag je gerust je e-mailadres achterlaten.Groetjes.