Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op enneagram.startpagina.nl

7 en 9

  • birgit

    Vijven moeten in hun lichaam terugkeren, schrijf je…..

    Nou, dat is zeker aan de orde bij mijn supervijf…..een wandelingetje is vaak al “teveel”, laat staan sporten of andere lichamelijke inspanning.

    En toch is ie niet lui, niet echt.

    Ik heb zelf (je denkt toch niet dat die 5 van me daartoe te bewegen is?!?) de Belbin-test gedaan en scoor hoog op de Voorzitter, tot mijn verbazing eigenlijk.

    Ik heb zeker die kwaliteiten alleen is de angst om echt een kar te trekken bij te groot om zo'n rol te willen vervullen:

    in the picture staan betekent kans op kritiek en kritiek is dodelijk voor mij.Netals falen.

    Ik word altijd gevraagd voor beleidsgroepen, stuurgroepen en dergelijke.

    Zolang ik me daarbij in een team kan verstoppen voelt het prima, maar owee als ik alleen iets moet doen, dan vliegt de angst me naar de strot.

    Heb ik daarentegen een bekende groep om me heen waarbinnen ik me veilig voel, dan ben ik in mijn element en kan ik uitstekend leiding geven en beslissingen nemen.

    Verder spijt het me zo dat er op dit prikbord niet méér geschreven wordt. Ik begrijp dat niet, er zijn veel mensen bezig met het enneagram en ik zou verwacht hebben dat de belangstelling vele malen groter zou zijn hier.

    Is er misschien een forum spevifiek over het enneagram bij jouw weten?

  • jan

    Ik heb zelf (je denkt toch niet dat die 5 van me daartoe te bewegen is?!?) de Belbin-test gedaan en scoor hoog op de Voorzitter, tot mijn verbazing eigenlijk.

    Ik heb zeker die kwaliteiten alleen is de angst om echt een kar te trekken bij te groot om zo'n rol te willen vervullen:

    in the picture staan betekent kans op kritiek en kritiek is dodelijk voor mij.Netals falen.

    Birgit, kun je mij je volledige 70 punten score geven..zal ik zeggen of je een zes

    bent ..

  • jan

    Dit is mijn perceptie van het Enneagram op aarde: in %

    19 1

    15 2

    09 3

    02 4

    04 5

    21 6

    10 7

    06 8

    13 9

  • jan

    Ik heb een jaartje geleden gevraagd aan mijn ouders de Rheti test in te vullen

    als ware het mijn persoontje:

    27 5

    16 7

    18 6

    14 3

    18 9

    16 1

    14 8

    14 4

    07 2

    Mijn hoogste score ooit als 5.

  • jan

    Is er misschien een forum specifiek over het enneagram bij jouw weten?

    Meestal een observer bij het R+H forum…Echter zeer veel jonge mensen..

  • jan

    Ik heb de kernkwaliteiten gedaan:

    Combinaties van scores in het persoonlijke profiel kunnen leiden tot aanvullende kerntyperingen. Deze kerntyperingen zijn afhankelijk van je scores en kunnen duidelijk, waarschijnlijk of alleen situatieafhankelijk op je van toepassing zijn.

    Op basis van je profiel zijn de volgende kerntyperingen waarschijnlijk op jou van toepassing:

    Sterkte: Beheerst

    Zwakte: Onverschillig

    Kans: Rustige en ietwat afstandelijke omgeving

    Bedreiging: Emotionele, hysterische omgeving

    Sterkte: Zorgeloos

    Zwakte: Laconiek, achteloos

    Kans: Relaxed en kalme omgeving

    Bedreiging: Overgevoelige omgeving

    Op basis van je profiel is de volgende alleen situatieafhankelijke kerntypering op jou van toepassing:

    Sterkte: Gemakkelijk

    Zwakte: Raadselachtig, ondoorgrondelijk

    Kans: Omgeving waarin men mensen hun gang laat gaan

    Bedreiging: Geestdriftige, dwingende omgeving

  • birgit

    Jan,

    geloof me, als er ooit een schoolvoorbeeld van een zes is geweest, dan heette die Birgit………

  • birgit

    Waarmee je je niet-zes-zijn hebt onderstreept……..geen van de kernkwaliteiten komt in de buurt.

    Wat ik vaak doe met de kernkwadranten, is onderzoeken waar een specifieke allergie van mij vandaan komt.

    Je kunt het kwadrant immers invullen vanuit willekeurig welke positie, dus ook vanuit de allergie. Vaak is dat een ingang die je maar al te goed van jezelf kent.

    Als ik helemaal moordlustig word van iemand, heeft het vaak te maken met een kwaliteit (dus ook een allergie) die ik zelf heb (of een sterke overtuiging) en die die ander juist totaal vreemd is.

    Ben ik te volgen op de vroege zondagmorgen?

  • birgit

    Sorry, wat is het R en H forum?

    Het verschijnsel “erg veel jonge mensen” ken ik wel van forums…..sprak de ouwe taart van 45.

    Maar kun je je mijn verbazing voorstellen dat er dus blijkbaar buiten dit forum , wat zo slecht bezocht wordt, geen ander, levendiger, forum bestaat? Ik heb de indruk dat het enneagram nog altijd veel belangstelling scoort, ook gezien het grote aantal boeken dat jaarlijks op de markt komt.

    Misschien leent de materie zich niet zo goed voor discussies?

    Ach……wij hebben hier toch aardig wat woorden weten te wisselen…..

  • jan

    Riso en Hudson..Birgit..